בניית גדר עץ לחצר פרטית

בניית גדר עץ לחצר הפרטית היא לא רק משימה פרקטית, אלא גם הזדמנות נהדרת לשדרג את המראה והתחושה של המרחב החיצוני שלכם. 

דמיינו לעצמכם גדר עץ חדשה, המשלבת בין היופי הטבעי של העץ לעיצוב המיוחד של הגינה שלכם. היא לא רק תעניק פרטיות וביטחון, אלא גם תהפוך את החצר למקום קסום ומזמין, שבו תוכלו ליהנות מזמן איכות עם המשפחה והחברים, לערוך ארוחות ערב מהנה באווירה כפרית, או פשוט להירגע אחרי יום עבודה ארוך.

והריח של העץ החדש? בואו נדבר עליו לרגע. התחושה של החומרים הטבעיים שהוקמו ונבנו בעבודת יד, והסיפוק מהיצירה שלכם אלו הן חוויות שקשה לתאר במילים. 

במדריך הזה נלווה אתכם צעד אחר צעד, משלב התכנון ועד השלמת הפרויקט לגדר בבית מעץ, מה שיאפשר לכם להפוך את החזון שלכם למציאות בצורה קלה, מהנה ומספקת.

לפרטים נוספים ויעוץ חינם השאירו פרטים 🏡

לא מתחילים לפני שמתכננים

לפני שמתחילים לבנות, חשוב לחשוב על תכנון ועיצוב הגדר. 

האם אתם רוצים גדר גבוהה לפרטיות או גדר נמוכה שתחסום את הרוח אך תשאיר את הנוף פתוח? 

תכנון נכון יעזור לכם להחליט על סוג העץ, הצבע והגובה המתאים לגדר שלכם.

מומלץ לשים לב לנקודות שונות ומהותיות דוגמת: גובה הגדר אם ישנן תקנות בנייה מקומיות לגבי גובה הגדר המותר. עיצוב הגינה כך שהגדר תתאים לעיצוב הכללי של הגינה ולסגנון הבית שלכם. מרחב לדשא וצמחים כאשר עליכם לדאוג להשאיר מספיק מקום לדשא ולצמחים מסביב לגדר. ולבסוף הכנת הכלים והחומרים הנדרשים לשם בניית גדר העץ.

היערכות עם הכלים הנדרשים

קרשים מעץ, ישנם מגוון רחב של קרשים שונים מעץ בהם ניתן להשתמש בגדר, ומומלץ לבחור בעץ עמיד למים ולמזג האוויר, כל שכן מזג אוויר חם שכה מאפיין את ארץ ישראל.

כאשר בוחרים עץ לבניית גדר עץ, מומלץ לשקול את עץ הארז בשל עמידותו הטבעית למזג האוויר, ריקבון ומזיקים, ומראהו היפה והריח הנעים. עץ הארז דורש מעט תחזוקה ומשתמר לאורך זמן. אם מחפשים אפשרות זולה יותר, עץ האורן יכול להיות פתרון טוב, במיוחד אם עבר טיפול נגד ריקבון ומזיקים. עץ האורן קל לעיבוד ולצביעה.

כאשר יש בידכם את חומר הגלם החשוב ביותר (ואתם מוזמנים להתייעץ איתנו על כך), הרי שכל שנשאר הוא לבחור בברגים ומסמרים מתאימים, עמודי תמיכה (עץ או מתכת) וכן כלי עבודה כגון מסור, מברגה, פטיש, פלס וסרט מדידה.

הכנת הקרקע

הכנת הקרקע והתקנת העמודים הם נדבך חשוב בהקמת הגדר.

מומלץ להשתמש בכלי גינון דוגמת חרמשים שיאפשרו לכם לקצוץ היטב את העשבייה לפני שמתחילים לבנות ולהקים את הגדר עצמה. יש להכין את הקרקע ולהתקין את העמודים.

לאחר מכן סמנו את המקום שבו תרצו להציב את הגדר בעזרת חוטים ויתדות. חפרו חורים לעמודים בעומק של לפחות 60 ס"מ עבור העמודים, במרחקים שווים לפי רוחב הקרשים.

הכניסו את העמודים לחורים, מלאו את החורים במלט ובאבנים כדי לייצב את העמודים. וודאו שהעמודים עומדים ישר בעזרת הפלס.

והגענו אל השלב המרגש מכל

לאחר שהעמודים יציבים, ניתן להתחיל להתקין את הקרשים.

השתמשו בברגים או במסמרים כדי לחבר את הקרשים לעמודים. התחילו מלמטה ועלו למעלה.

וודאו שכל קרש מיושר באמצעות הפלס לפני שאתם מחברים אותו. אם יש צורך, חתכו את הקרשים לאורך המתאים לפני החיבור.

וכדי לשמור על הגדר לאורך זמן ולתת לה מראה מקצועי, חשוב לצבוע ולסיים אותה כמו שצריך.

טיפ לסיום: לאחר הצביעה, ניתן להוסיף שכבת לכה לשמירה על העץ ולהענקת ברק.

כל שנותר לנו עתה הוא לאחל לכם המון בהצלחה!