קומת גלריה מעץ

תחזוקה וניקיון נכונים בבתים מעץ

בית מעץ הוא חלום של רבים ולא במקרה. בתים מעץ מאופיינים קודם כל במראה אסתטי ומשובב נפש. שנית, הרי שהשימוש בעץ מייצר קונוטציה של סביבה רגועה ונעימה, כזו אותה אנחנו מעוניינים ליצור בבית שלנו. אם אתם שייכים לקבוצת האנשים המעוניינים לשמור על הסביבה שלנו. הרי שהשימוש בעץ נחשב לכזה המעודד בניה ירוקה וכזה המונע זיהום אוויר ועוזר לשמור על הטבע. אבל, עם כל הטוב, יש לנו בבית מעץ אתגרים שונים, אותם אנחנו לא מכירים בבתים אחרים. במאמר הבא ננסה לעבור בהרחבה על אלמנטים אליהם כדאי לתת את מלוא תשומת הלב, כדי שתשמרו על הבית שלכם נקי ונוח למגורים. בואו נכנס בעובי הקורה. 

לפרטים נוספים ויעוץ חינם השאירו פרטים 🏡

למה בית מעץ מציב לנו אתגרים ייחודיים

  • בית מעץ רגיש יותר ללחות בדרך כלל: עץ נחשב חומר גלם רגיש, לכן אנחנו עלולים לראות נקודות בהן הרטיבות מתפתחת לעובש וכזו הגורמת למפגע תברואתי של ממש. עלינו לקחת את הנקודה הזו לתשומת ליבנו. שכן עובש כמובן מזיק לבריאות והוא גם יכול לגרום לנזק לרכוש ולתשתיות.
  • עץ דורש תחזוקה: עץ בניגוד לחומרים אחרים דורש חומרי ניקוי קצת אחרים והוא בעיקר דורש מאיתנו להישאר כל הזמן עם 'היד על הדופק'. כלומר, אם בסיטואציה אחרת אולי אנחנו יכולים להדחיק את הבעיה ולנסות להתמודד איתה במועד אחר, במקרה הזה לא היינו ממליצים על שיטת הפעולה הזו. 

איטום בעץ הוא מורכב: איטום חיוני כדי שנוכל למנוע חדירה של מזיקים לתוך הבית הפרטי שלנו. בבית מעץ האתגר גדל, אבל לא בלתי אפשרי. גם כאן יש פתרונות מצויינים, אם רק נלמד להשתמש בהם.

אז מה לעשות בשביל לשמור על הבית שלכם

יש לנו כמה טיפים שיכולים לעזור לכם למנוע אירועים לא נעימים ולטפל בכאלו המתרחשים בפועל. 

  • קודם כל, קבעו מועדים קבועים לתחזוקה של הבית:

בדרך כלל תקלות לא מעדכנות אותנו לפני שהן מתרחשות. לכן, יהיה נבון להקדיש חצי שעה בשבוע או בכל שבועיים, כדי לטפל בכל הדרוש תיקון וכדי לעבור על נקודות התורפה של הבית. 

  • אם כבר גיליתם מפגע, הרי שיש לטפל בו בצורה נכונה:

כאמור, אנחנו לא יכולים לנקות בית מעץ באותם תכשירים כמו בבית רגיל. חומר נגד עובש למשל, הוא חומר מצויין אשר ימנע את התפתחות הבקטריות על העץ במקומות שונים ברחבי הבית. ההמלצה שלנו היא לרכוש חומר נגד עובש מחברה מקצועית, אשר לה יש תכשירים מצויינים, עליהם אתם יכולים לסמוך בכל פעם מחדש. 

  • אם אתם צריכים פנו לאנשי מקצוע 

לפעמים חומר נגד עובש לא מספיק. אתם צריכים גם להבין מה המקור לבעיה ואתם צריכים למצוא לה פתרון. אם אין לכם זמן או אם חסרים לכם הכלים לטפל בבעיה, פשוט פנו למי שיש להם ניסיון ואת היכולת לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר. 

  • הפכו את המטלה לאירוע מהנה

אנחנו לפעמים נמנעים מביצוע מטלות שונות כי אנחנו לא מרגישים הנאה בעת הביצוע שלהן. אתם ממש לא מיוחדים בסלידה שלכם מעבודות תחזוקה. אבל אם רק תשימו מוזיקה שאתם אוהבים, אם יהיה לכם ציוד שיאפשר לכם לעבוד בנוחות ועוד, אתם תגלו מהר מאוד כי העבודה יכולה להיות הרבה יותר פשוטה וזריזה ממה שאתם חושבים. 

זה הזמן להיכנס לרשת ולחפש את המוצרים שיאפשרו לכם לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר ולהגיע לתוצאות.