בית מעץ לילדים

פרגולה מעץ - יתרונות וחסרונות

כאשר מדברים על פרגולה מעץ, ישנם הרבה יותר יתרונות מאשר חסרונות, אבל אין ספק כי התקנת הפרגולות טומנת בחובה גם כמה אתגרים שחובה להביא בחשבון. בשורות הבאות, נסקור את הנושא לאורכו ולרוחבו, ונבין מהם כל היתרונות והחסרונות של פרגולות עץ בבית מעץ – קראו כאן. 

לפרטים נוספים ויעוץ חינם השאירו פרטים 🏡

כמה מילות ספתח על סוגי פרגולות עץ

בעוד כי ישנם סוגים שונים של עצים המשמשים עבור בניית פרגולות, לכל סוג עץ יש את היתרונות והחסרונות שלו, את אופי התחזוקה שלו ואת אופן השימון והשימור במרוצת השנים. עם זאת, יש לציין כי כל סוג עץ עשוי להתאקלם אחרת בנסיבות סביבתיות שונות. לצורך העניין, לא כל סוגי העצים משמשים עבור בניית פרגולה בסביבה רטובה. רק חלק מהעצים עמידים נגד מים, ולכן חשוב לבחור בסוג העץ הנכון. כאמור, לכל סוג העץ החסרונות והיתרונות שלו, ועל כך נרחיב בשורות הבאות.

יתרונות וחסרונות של סוגי פרגולות

לפני שנציין את היתרונות והחסרונות של פרגולות עץ, נציין כי ניתן למצוא מידע נוסף על פרגולות מעץ באתרים שונים בימינו באינטרנט, כולל מחירון פרגולות. כך תוכלו לקבל את המידע המהימן ביותר. כעת, הנה היתרונות והחסרונות של סוגי פרגולות עץ:

עץ אורן:

  • יתרונות: נחשב זמין, זול יחסית, קל משקל וקל לעיבוד.
  • חסרונות: פחות עמיד מפני מזג אוויר ופגיעה של חרקים.

עץ איפאה:

      • יתרונות: נחשב עמיד מאוד, בעל מראה יוקרתי ויחסית עמיד בפני ריקבון וחרקים.
      • חסרונות: יקר למדי. 

עץ אלון:

  • יתרונות: חזק ועמיד מאוד, בעל מראה ייחודי, עמיד בפני ריקבון.
  • חסרונות: נחשב יחסית יקר וגם נחשב קשה לעיבוד.

עץ גושני:

  • יתרונות: בעל מראה טבעי, נחשב מסיבי ועמיד מאוד.

חסרונות: יקר יותר, כבד יותר וקשה יותר לעיבוד.

לסיכום, איזו פרגולה עדיף להתקין?

בסיכומו של יום, בחירת סוג העץ תלויה בעיקר בתקציב כמובן, אבל גם בצרכים ובסגנון האישי שאתם רוצים לראות לנגד עיניכם בזמן שאתם נהנים מישיבה מתחת לפרגולה. אם אתם מתלבטים בין סוג פרגולה כזאת או אחרת, כדאי לקחת בחשבון, קודם כל, את סוג האקלים והתנאים הסביבתיים שמאפיינים את האזור בו היא תהיה מותקנת. 

לצורך העניין, אם אתם מתגוררים באילת והלחות היא אפסית, יהיה לכם קל יותר לבחור עץ אשר מצריך בטווח הארוך פחות תחזוקה ושימון. מנגד, פרגולה באמצע תל אביב תצריך עץ יותר עמיד ללחות גבוהה. כמו כן, חשוב לבחור עץ שעבר טיפול נגד מזיקים וריקבון עוד במפעל, כלומר עץ שמגיע אליכם מוכן לגמרי לשימוש. לבסוף, הטיפ האחרון שכדאי לתת הוא: לבצע השוואת מחירים בין מתקיני פרגולות מומלצים באזור המגורים שלכם. שימו לב, ככל שהמתקין יגיע ממקום קרוב יותר, ככה העלויות הסופיות אצלכם בכיס יהיו יותר נמוכות.