בית עץ גבוה לילדים

למה כדאי לבנות בית עץ לילדים

אחד החלומות של הילדים הוא בנייה של בית מעץ בחצר הבית. אם יש לכך מספיק שטח, הורים רבים נרתמים למשימה זו ובוחנים את האפשרויות הטכניות של בניית מבנה כזה. הם מעוניינים לתכנן בית עץ שיהיה בטיחותי, שהעלייה אליו תהיה נוחה ושהמרחב הפנימי יהיה גדול כדי שכמה ילדים יוכלו ליהנות ממשחקים משותפים עם חברים ועם קרובי משפחה באווירה קסומה. ההורים נעזרים באנשי מקצוע כמו מהנדס או קונסטרוקטור כדי לבחור את סוג העץ המתאים ביותר לאור עמידותו, לקבל החלטה על רוחבם של השלבים בסולם, המשקל המקסימלי של כלל הילדים במרחב, על גודל החלונות ועבור כל נושא נוסף שרלוונטי וחשוב עבור הילדים. 

ההקמה של בית עץ היא נושא מרגש והילדים מחכים בצפייה עצומה להקמתו. יש מקרים שבהם יש צורך בכספים נזילים למטרה זו וגם למטרות אחרות ולכן בעלי הנכס מבקשים הלוואה בשיטה של משכנתא הפוכה כלל כדי שיוכלו לקבל סכום כספי חד פעמי ולהשתמש בכסף למטרות חשובות נוספות. הם פונים לגורמים בנקאיים או חוץ בנקאיים ולאחר הערכת שמאי לגבי ערך הנכס שלהם, מוצע להם סכום ההלוואה האפשרי תוך חיוב בריביות ובעמלות. 

לפרטים נוספים ויעוץ חינם השאירו פרטים 🏡

בית עץ שלב אחר שלב

בשלב הראשון שואלים את הילדים מה חשוב להם בבנייה של בית עץ, האם הם מעוניינים בפעולות אקסטרים כמו טיפוס, חבלים שבאמצעותם יוכלו לרדת למטה או כל רעיון מקורי ויצירתי אחר. בהתאם לבקשות האלו מתכננים עם המהנדס את מיקומו האופטימלי של הבית ואת הנראות שלו הן החיצונית והן הפנימית. 

לאחר עריכת הסקיצות הראשוניות מתמקדים בבחירת סוג העץ שהוא המתאים ביותר לבניית בית עץ מתוך העצים המאסיביים ארז, אלון או אשור. לאחר מכן מזמינים את לוחות העץ על פי המידות הנחוצות. חשוב להיעזר באנשי מקצוע בתחום זה אשר יבצעו את התכנון, הייעוץ, ההכוונה והבנייה בפועל. בדרך זו ייבנה בית עץ יפהפה, פונקציונלי והכי חשוב בטיחותי. 

התוכניות של הילדים

הילדים אוהבים מאד להיות בחוץ, באוויר הצח ואין זה משנה להם אם מדובר ביום חם או קר. כיוון שהעץ יוצר וויסות של הטמפרטורה, הם יכולים להימצא בבית העץ כמעט בכל מזג אוויר וליהנות מכך שהעץ מבודד ולכן לא מרגישים את החום או את הקור. בדרך זו הם נמצאים בטבע במשך שעות רבות בכל יום, מוציאים אנרגיה ונהנים מכל היתרונות של מהלך זה.  

העובדה שבנייה של בית עץ מתבצעת הלכה למעשה מרגשת את הילדים והם מתחילים לתכנן תוכניות מה יעשו בו. יש כאלה שיחליטו אילו משחקי קופסה או משחקי קלפים יאוחסנו בו כך שכולם יוכלו ליהנות מהמשחקים באוויר הצח. אחרים יעדיפו לתכנן תחרויות שונות הקשורות הן לטיפוס בסולם והן לירידה באמצעות חבלים ובדרך זו הם ישפרו את הכושר הגופני שלהם.