מבנה עץ למגורים

להגשים חלום ולגור בבית מעץ

אמנם זה נחשב לפחות נפוץ או פופולרי בישראל אבל לגור בבית שעשוי מקורות עץ זה חלום של הרבה מאד אנשים. אפשר לראות את הבתים בעץ באינספור מקומות באירופה או ברחבי ארצות הברית וכמובן בסדרות או סרטים אהובים. הבית נראה חמים, נעים, מחבק וכזה שמשרה אווירה כפרית בכל החללים והחדרים. נשאלת השאלה – למה לא לגור בבית מעץ גם כאן בישראל. כדאי לדעת שכבר יש כמה וכמה אזורים שבהם יש בתים מעץ, בעיקר בישובים קטנים, מושבים או קיבוצים שבהם מי שמתגורר בבית יכול לבחור את הבית ייראה ומאילו חומרי גלם הוא יהיה בנוי. בתים כאלה יכולים במקרים רבים להיבנות על פי הרצון האישי והעיצוב של מי שעומד לגור בהם ולכן זו הזדמנות טובה עבורו למצוא את אנשי המקצוע שייבנו לו את הבית מעץ.

למה כדאי לגור בבית עץ

גם במדינה חמה כמו ישראל אין שום סכנה לגור בבית שעשוי מעץ או לבנות בית מעץ כזה שישמש כצימר או בית מרגוע ונופש. הבנייה בעץ נחשבת לבנייה ירוקה שחוסכת הרבה מאד אנרגיה וגם חוסכת במשאבים טבעיים. החיים בתוך בית כזה נעימים, חמימים, רגועים ושלווים. יש משהו עדין ומרגיע בשהייה בתוך בית שעשוי מעץ ולכן מי שיש לו את האפשרות להקים בית מאפס ייקח בחשבון את השיקולים האם לבחור בבית מעץ או לבחור לבנות בדרך השגרתית והמוכרת של בטון. עם הזמן צפוי שהטכנולוגיות ושיטות העבודה ימשיכו להתחדש ולהשתפר ואפשר יהיה לראות בנוף בישראל יותר ויותר בתים מעץ שיש בהם מגוון רחב של שימושים והם לא מיועדים אך ורק למגורים שגרתיים של אנשים או משפחות.

איך בונים בתים מעץ?

כאשר מדברים על בתים שבנויים מעץ מתכוונים לקורות עץ שנבחרו בקפידה על פי סוג העץ שהן עשויות ממנו, הגודל או האורך שלהן ואופן הבנייה הדרוש והמתאים על פי התוכנית והשרטוטים של הבית המתהווה. שילוב של פעולות ושירותים נוספים כמו חריטה על עץ יהפכו את הבית לאישי, מעוצב וכזה שמרגישים בו הכי בבית. יש מי שירצה בשטח שעומד לרשותו לבנות בית מעץ שיהיה צימר שיושכר לתקופות קצרות וללא ספק מי שמחפש חופשה רומנטית, שקטה ואינטימית יעדיף צימר מעץ על פני כל סוג אחר של צימר. חשוב מאד לדעת שלא כל חברת בנייה מציעה שירותים של בנייה מעץ ולכן צריך לוודא שהחברה שפונים אליה היא חברה שיש לה ניסיון עם עץ ויכולה להציע את הליווי של התהליך כולו מההתחלה ועד הסוף – משלב התכנונים והשרטוטים וכלה בסיום המוצלח של הפרויקט כבית שעשוי מעץ והוא בנוי ומוכן שייכנסו לגור בו או לעשות בו כל שימוש שרוצים וצריכים.

בתי עץ למגורים
בניית בתי עץ בישראל