קומת גלריה מעץ

כמה עולה לצבוע מדרגות מעץ?

אם אתם שואלים כמה עולה לצבוע מדרגות בבית מעץ, השאלה הראשונה שלכם צריכה להיות: מי הם אנשי המקצוע אשר מבצעים את העבודה, וכמה הם גובים פר מדרגה? בשורות הבאות, נעבור על כל המידע בנושא – המשיכו לקרוא. 

לפרטים נוספים ויעוץ חינם השאירו פרטים 🏡

למה צובעים מדרגות עץ, ומה הצביעה כוללת?

כאשר מדברים על תחזוקה של מדרגות עץ, הכוונה היא בדרך כלל לפעולות של חידוש, שימור וצביעה של המדרגות, כמו גם שימון העץ במקרים מסוימים (תלוי בסוג העץ). באופן כללי, ניתן להבריק את המדרגות מדי פעם באמצעות שעווה או פוליש ייעודי לעץ, אבל האפקט האמיתי לרוב מתקבל רק לאחר צביעה. בפועל, צביעת מדרגות עץ מאפשרת להשיג 2 מטרות עיקריות. האחת היא כמובן שיפור האסתטיקה של המדרגות, ואילו המטרה השנייה היא כמובן שימור העץ לטווח הארוך. במילים אחרות, צביעת מדרגות עץ היא חיונית לא רק ברמת העיצוב, אלא ברמת השמירה על המדרגות לאורך זמן. בתוך כך, הפעולה הזאת בדרך כלל תכלול את 4 הדברים הבאים:

  1. ניקוי של מדרגות העץ בצורה יסודית.
  2. במקרים מסוימים ניתן להשחיז את המדרגות על מנת להסיר את השכבה העליונה.
  3. לאחר השחזה, בדרך כלל בוחרים ללטש את המדרגות על מנת להחליק אותן.
  4. השלב הבא בד"כ יהיה צביעת המדרגות בצבע ייעודי לעץ.

האם יש פעולות נוספות לאחר צביעת המדרגות?

אכן כן, הפעולות הבאות לאחר צביעת המדרגות בדרך כלל יכללו את האטימה שלהן. זאת, באמצעות חומר איטום ייעודי לעץ המאפשר מניעת חדירה של מים. בסופו של דבר, מים הם שווי ערך לריקבון במדרגות, ברגע שהם יחלחלו פנימה, המדרגות יתחילו להירקב. בנוסף לאטימה של המדרגות, בדרך כלל יהיה צורך ליישם גם הגנה מסוימת מפני מזיקים. יש להגן על המדרגות מפני מזיקים באמצעות חומר הדברה ייעודי, אשר מהווה חלק בלתי נפרד מהתחזוקה הכללית של המדרגות. עם זאת, יש לציין כי חלק מסוגי העצים מגיעים עם שכבות שומניות אשר מאפשרות הרחקת מזיקים. למשל, עץ איפאה. 

אז, כמה עולה צביעת מדרגות מעץ?

בעוד כי חידוש מדרגות עץ יכול לעלות בין כ-40 – 60 ₪ פר מדרגה, המחירים האלו יכולים להשתנות דרמטית בין אנשי המקצוע השונים. לכן, ההמלצה הכי טובה היא לערוך השוואת מחירים בין נגרים ובין שיפוצניקים. אלו הם 2 סוגי אנשי המקצוע אשר יכולים לספק לכם את השירות הזה. כמו כן, חשוב לבדוק באינטרנט מחירון צביעת מדרגות עץ. 

בסופו של דבר, הזמינו צבעי לכל עבודה, נגר או שיפוצניק באינטרנט,  אבל העיקר שתערכו את סקר השוק הנדרש. מעדיפים בעצמכם? אפשרי אמנם לעשות את העבודה הזאת בעצמכם, אבל אם אינכם בטוחים כיצד לבצע את עבודות התחזוקה האלו, מומלץ להתייעץ כמובן עם איש מקצוע. כל עוד תתייעצו ותיישמו את הטיפים שלו, ייתכן שתוכלו גם לבצע את החידוש של המדרגות בעצמכם.