יתרונות של פרגולה מעץ לעומת אלומיניום

כשמחפשים פתרון הצללה נוח, פרגולת עץ היא ללא ספק אחת הבחירות היותר טובות שקיימות. מדובר על מבנה שעשוי מחומר הגלם הכי עתיק ומוכר לבנייה שנחשב גם לחומר הגלם המאפשר לקבל יתרונות של איכות לצד יתרונות של עיצוב ויופי. במאמר הבא נציג את כל היתרונות שיש בפרגולת עץ לעומת פרגולת אלומיניום.

לפרטים נוספים ויעוץ חינם השאירו פרטים 🏡

מראה עיצובי ואסטטי

אחד היתרונות שקיימים בפרגולת עץ הוא כמובן העיצוב שלה. העץ הוא חומר רך ביחס לאלומיניום והוא מאפשר לעצב אותו בדיוק איך שאנו רוצים. 

ניתן ליצור מראה קלאסי עם קורות עץ עבים וחזקים בגוון כהה או גוון אגוז. ניתן לבנות פרגולה באמצעות עצי במבוק גדולים וחזקים וליצור מראה מעוצב המדמה אזור כפרי או מעין חופשה. 

יש הרבה סוגים של עץ שיכולים להיות בשימוש והם יוצרים מראה שונה בתוך החצר. ניתן לבחור בעץ אורן כשרוצים ליצור מראה כפרי, ניתן לבחור בעץ טיק או איפאה כשרוצים מראה יוקרתי ומוקפד ויש עוד המון אפשרויות. 

היתרון הזה הוא ללא ספק יתרון שנשמר לפרגולות עץ. בפרגולות אלומיניום המראה אסטטי, אך הוא נשאר מראה אחיד, מודרני שלא ניתן לשינוי. 

ניתן לצביעה בכל פעם מחדש

עוד יתרון שקיים אצל פרגולות עץ הוא האפשרות לצביעה של העץ וחידוש שלו. בעזרת מלטשת ניתן להסיר צבע מסוים ולבחור בכל פעם צבע אחר ולהפוך את המראה של הפרגולה לחדש וטרנדי. 

מגוון הצבעים המוצעים עבור עצים הוא רחב וניתן להתנסות בלכה שקופה טבעית, גווני עץ אחרים או אפילו גווני צבע אטומים. 

לעומת זאת, בפרגולת אלומיניום, הצבע מגולוון. אם החלטתם לצבוע מחדש את האלומיניום, אתם תצבעו אותו בצבע אחיד לכל הפרגולה על הצבע הקיים והתוצאה תהיה פחות עמידה ונתונה לקילופים. 

כמו כן, מנעד הצבעים המוצע באלומיניום הוא נמוך וכולל בעיקר צבעים הנוטים לגוון האפור, כחול ושחור. אפשר גם לבחור בגוון ירוק, אך לרוב מדובר בפלטה הנוטה לסקלת הצבעים הקרים.

לבנות בית מעץ
גג עץ

החלפה ושדרוג של קורות עץ

כשבונים פרגולה לחצר, רוצים שהיא תישאר איכותית למשך שנים. כשיש לכם פרגולה מעץ, אם יש קורה שניזוקה, תוכלו להחליף אותה באחת אחרת מבלי לפרק את כל הפרגולה. 

במקרה של פרגולת אלומיניום, הקורות מרותחים אחד לשני ונזק לקורה מסוימת, מחייב החלפה של כל הפרגולה, דבר שיעלה לכם יקר.

עלות הפרגולה

עלות של פרגולה מעץ עשויה לעלות לכם פחות יקר מפרגולת אלומיניום. ההבדל בין העלויות למטר נע בפער של כ-600 למטר. 

פרגולת עץ תעלה לכם כולל התקנה 600-800 ₪ למטר. לעומת זאת, פרגולת אלומיניום ללא עמודים, עשויה לעלות בטווח של 1000-1700 שקלים. 

בסופו של דבר, העץ מביא עמו המון יתרונות עבור בניית פרגולה. גם לאלומיניום יש יתרונות, אך יש גם המון חסרונות שהעץ מציע עבורם פתרון, בעיקר בכל מה שקשור לעיצוב ואסטטיות. במה תבחרו? כדאי לבדוק חסרונות מול יתרונות ולבחור בחומר הגלם שנותן לכם יותר.

צריכים מידע על בית מעץ או בתי עץ? פנו אלינו עכשיו!