בתי עץ לילדים

חשיבות של גלאי עשן בבית מעץ

היום אנחנו יודעים כי הנחה של גלאי עשן היא הכרח המציאות. בתחילה, נהגו להניח אותם רק במטבח. היכן שבאופן טבעי הייתה סכנה להתלקחות מהירה. אבל היום אנחנו יודעים כי יש להיערך לכל תרחיש. בייחוד כאשר אנחנו מדברים על בתים מעץ. בעידן הנוכחי הטכנולוגיה נמצאת בכל פינה. כלומר, אתם יכולים למצוא יחסית בקלות את המוצרים אשר יתאימו לצרכים שלכם באופן מדויק. אנחנו כאן כדי לספק לכם הצצה אל מאחורי הקלעים וכדי לתת לכם מידע אשר יסייע לכם לבחור נכון בהמשך. נדבר על גלאי עשן, איך הם עובדים בדיוק והיכן נכון להניח אותם. בואו נתחיל.

לפרטים נוספים ויעוץ חינם השאירו פרטים 🏡

אז כמה מכשירים צריכים ואיך זה עובד?

אז בבית רגיל, הסטנדרט הוא להניח שני מכשירים. אחד במטבח והשני בנקודה מרכזית נוספת בבית. כמו המסדרון, הסלון וכיוצא באלו. אם יש לכם קומה שניה למשל, אתם יכולים להניח עוד מכשיר בקומה השניה. אם הבית שלכם עשוי עץ, כאמור, היינו ממליצים להוסיף מכשיר נוסף באחד מחדרי השינה. כיוון שבתים שונים בנויים אחרת, אנחנו צריכים לשים לב ולהניח את המכשירים כך שיספקו לנו הגנה מירבית. בדרך כלל ההמלצה שלנו היא לא לקבל החלטה לבד. אלא להתייעץ עם מי שעובדים בתחום ויכולים לעזור לכם להבין טוב יותר איך להגן על הבית שלכם בצורה הכי טובה. 

גלאי עשן מתקדמים מבוססים על מנגנון פשוט באופן יחסי. כלפי חוץ נדמה כאילו מדובר על קופסא פשוטה. בפנים לעומת זאת מסתתר עולם ומלואו. קיימים שני סוגים של מכשירים. הראשון, כמו יונק את האוויר באמצעות מפוח ייחודי. הוא עושה זאת כל הזמן. אם אין עשן ואין שריפה, הכל תקין והמכשיר לא יעשה דבר. אבל, אם הוא מזהה חדירה של עשן הנוצר כתוצאה משריפה, הוא ישר יפעיל את המערכת ויעזור לנו לפתור את הבעיה במהירות. מכשיר אחר מבוסס על הרעיון כי העשן עולה למעלה. כלומר, אנחנו ממקמים אותו בנקודה גבוהה בתוך החדר. רק כאשר עשן נכנס לגלאי, המכשיר מבין כי יש שריפה ויש עשן בתוך החדר, מה שגורם לו להתחיל לפעול. המכשיר הפופולארי מכולם נקרא פוטואלרקטי. הגלאי שולח כמו קרן אור קטנה ובו נמצא חיישן מיוחד לקליטה של אור. כאשר עשן נכנס לחלל הוא מסיט את הקרן. כך החיישן קולט כי יש שינוי באופי התאורה ומעורר את המערכת כולה בתגובה. 

ההמלצה בשביל בית מעץ היא לבחור בגלאי הפועל על בסיס חיבור למערכת החשמל. הרי אתם ממש לא רוצים להגיע לרגע האמת ולגלות כי הבטריה בדיוק נגמרה רגע לפני כן. אבל כדאי לקחת בחשבון כי התקנה של הדלאי במקרה הזה דורשת גם ביצוע עבודות תשתית אשר יאפשרו לנו לבצע את החיבור הזה. קיימת אפשרות נוספת היא לחבר גלאי עשן גם למערכת האעזקה. המטרה כמובן היא להקים קול זעקה במהירות, כדי שניתן יהיה לטפל בבעיה בתוך זמן קצר. אבל, גם במקרה הזה, ככל שנדרש לחבר את הגלאי למערכות נוספות, כך תהליך ההתקנה יהפוך יקר ומורכב יותר. עם זאת, בשביל תחושת הביטחון שלכם, שווה להשקיע. 

תחושת ביטחון היא הכרחית לקיום חיים תקינים ומלאים. אם אתם רוצים להרגיש בטוחים, אתם לא יכולים להרשות לעצמכם לא להתקין את המערכות שישמרו לכם על הבית. עכשיו הזמן ליצור קשר, להתייעץ ולהתקין את המערכות אשר יעזרו לכם לשמור על הבית.