דק העץ הכי איכותי בישראל

אם אי פעם ישבתם עם מישהו והוא השוויץ בדק שלו, אשר עשוי עץ איפאה, בשורות הבאות אנחנו נרחיב על הסיבות לשוויץ שלו. אתם מוזמנים להכיר את העץ היקר ביותר לדקים ופרגולות, אבל מצד שני, גם העמיד והמבוקש ביותר בארץ. 

לפרטים נוספים ויעוץ חינם השאירו פרטים 🏡

כמה עולה דק איפאה, ומדוע הוא יקר יותר?

בעוד כי עצים מסוג איפאה צומחים בעיקר במרכז ובדרום אמריקה, אלו מסוגלים להגיע לגבהים אסטרונומיים של כ-50 מטרים, לפעמים גם יותר. לפני שנעמיק בסוג העץ הספציפי הזה, יצוין כי עצים בייבוא, באופן כללי, הם תמיד יהיו יותר יקרים מאשר עצים אשר מעובדים ואף נכרתים כאן בארץ. לכן, בין אם אתם מתלבטים בין דק עשוי מעץ איפאה או דק עץ אחר בייבוא, דעו כי יש להכין לכך תקציב בהתאם. 

באופן כללי, מחיר דק איפאה יכול לנוע בין כ-600 – 700 ₪ למטר רבוע. זאת, בניגוד לעצים יותר זולים, כמו למשל דק עץ אורן אשר מתומחר לרוב לפי 280 – 400 ₪ למ"ר. כפי שניתן לראות, הפערים במחירים עשויים להיות דרמטיים, במיוחד אם אתם נדרשים לכסות שטח גדול בדק העץ שלכם. לכן, חשוב לערוך השוואת מחירים בין מתקיני דקים וסוגי עצים, מה שמאפשר להוזיל עלויות בצורה משמעותית. 

יתרונותיו ואיכויותיו של עץ איפאה

כאמור, עץ איפאה הוא עץ טרופי, והוא ידוע בייחוד בשל עמידותו יוצאת הדופן. אם אתם מתלבטים בין עץ איפאה לעץ אחר, היתרונות הבאים אולי יגרמו לכם להפסיק עם הלבטים ולבחור בעץ איפאה:

  • חזק: עץ איפאה עמיד מאוד בפני פגעי מזג אוויר, כולל גשמים, קרינת UV וריקבון, מה שהופך אותו לבחירה אידיאלית לשימושים חיצוניים (כמו מה שלשמו התכנסנו כאן – דקים).
  • עמיד בפני מזיקים: מעבר לכך שהעץ עובר טיפול במפעל למען השימור שלו, עץ איפאה מכיל שמנים טבעיים המעניקים לו עמידות גבוהה בפני חרקים ומזיקים. 
  • צפיפות סיבית גבוהה: עץ איפאה נחשב עץ צפוף במיוחד, מה שמאפשר לו להיות יחסית עמיד בפני אש. כמו כן, הצפיפות הגבוהה של סיבי העץ תורמת לעמידות הכללית שלו בטווח הארוך.
  • אסתטיקה: אין ספק כי איפאה הוא בעל מראה ייחודי. עם גוון חום-אדמדם יפהפה וטקסטורה צפופה ועשירה, תוכלו להנות מעץ עם מראה יוקרתי, מלוטש וכזה שלעולם לא יוצא מהאופנה. 
  • עמידות לאורך זמן: מצד אחד, צבעו של עץ איפאה בהחלט יכול להשתנות עם הזמן והוא גם יכול להתכהות בהדרגה. אבל, הוא שומר על מראה יפהפה לאורך שנים רבות. 
  • תחזוקה: עץ איפאה הינו עץ שמדי פעם צריך לתחזק ולצבוע או לשמן, אבל התחזוקה היא לא מאוד אינטנסיבית. 

לסיכום, עץ איפאה הוא אחד העצים החזקים ביותר בטבע, מה שהופך אותו לבחירה אידיאלית לשימושי פנים ובתוך מבנים. לכן, אם אתם מתכוונים להתקין את סוג העץ הזה בתור דק או לבנות איתו בית מעץ, קחו בחשבון עלויות גבוהות יותר, אך גם תמורה יותר טובה.