מבנה עץ למגורים

בתי עץ כפתרון אקולוגי

בשנים האחרונות חלה עלייה חדה במודעות לשימוש באנרגיה מתחדשת כפתרון לצמצום שימוש עודף במשאבי טבע מתקלים. כולנו עדים לשינויי האקלים והנזק הנגרם כתוצאה משימוש בדלקים מזהמים, חומרים לתעשייה ועוד. משום שבעידן הנוכחי יש עליה בתוחלת החיים ועליה בשיעור הילודה, הרי שישנם עוד ועוד בני אדם הזקוקים למקום לגור בו, מזון, מים וכן הלאה. המגמה הזו משפיעה על השימוש הגדל והולך במשאבי הטבע, כך שלאורך זמן נדמה כאילו כדור הארץ לא בהיכרח יצליח להמשיך ולספק לנו את המשאבים הדרושים לנו לאורך זמן. הטכנולוגיה עוזרת לנו במקום הזה למצוא את הדרכים לנצל טוב יותר את משאבי הטבע הקיימים ולצמצם את זיהום האוויר כמו גם זיהום הסביבה. במאמר הבא נדבר על בניה ירוקה. איך אפשר להשתמש בכלים פשוטים, בחומרי גלם איכותיים ועוד, כדי שנוכל לשמור על העולם שלנו עם בניית בית מעץ.

לפרטים נוספים ויעוץ חינם השאירו פרטים 🏡

מה זו בניה ירוקה הלכה למעשה

'בניה ירוקה' זה מושג רחב אשר משמשים מהנדסים ואדריכלים מכל רחבי העולם, בניסיון להבין אילו פעולות נוכל לעשות בשלבי התכנון, כדי לבנות מבנים אשר יעזרו לנו לחסוך אנרגיה. ברגע הראשון נדמה כאילו מדובר על טכנולוגיה מתקדמת, כמעט 'מדע בדיוני', אבל האמת היא כי מדובר על שורה של כללים די פשוטים. ישנן כמה שיטות עבודה המאפשרות לנו לבנות תחת המעטפת של בניה ירוקה. 

  • נוכל לבנות את הבית כך שהדיירים יצליחו לחסוך חשמל בקלות:

למשל, אנחנו יכולים לבנות את הבית כך שיהיו פתחים אשר ניתן יהיה לפתוח אותם בשעות אחרי הצהריים כאשר הבריזה מגיעה מהים או בשעות הבוקר המוקדמות. אם נבנה את הפתחים במקום הנכון, נוכל לחסוך בשימוש במכשירי חשמל לקירור. אפשרות נוספת היא למקם את החלונות כדי שקרני השמש יכנסו למבנה לאורך שעות היום, כדי להפחית שימוש בתאורה חשמלית וכן הלאה. אנחנו מדברים כאמור על תכנון פשוט הדורש מהאדריכל פשוט להתייחס למשתנים בסביבת המבנה. 

  • נוכל להשתמש בחומרים איכותיים בתהליך הבניה עצמו: 

לצורך העניין, אנחנו יודעים כי הפקה של מתכת ובטון דורשת מאיתנו, בני האדם, לא מעט. אנחנו צריכים להפעיל מכונות הפועלות על בסיס שריפה של דלקים מזהמים. אנחנו משתמשים במשאבים אשר אינם מתחדשים וכן הלאה. עץ לעומת זאת, הוא פתרון מצויין. אמנם, אנחנו צריכים להקפיד ולרכוש עץ ממי שפועלים בהתאם לתקן. אבל נזכור כי עצים יכולים להתחדש, גם אחרי שכרתו אותם. אל תשכחו כי יערות נוטים להתחדש, כלומר, עצים מבוגרים קורסים כדי לפנות מקום לצמחיה חדשה. אנחנו יכולים לאסוף את העצים הללו ולא לגרום כל נזק. בנוסף, עצים ידועים בתור חומר המאופיין באיכות של בידוד טבעי. בית עץ נחשב לכזה שלא מושפע מהטמפרטורה באופן יחסי. כך שהדיירים כאמור, לא צריכים להפריז בשימוש בחשמל. 

  • נוכל להתאים את מערכת האינסטלציה בשביל לחסוך במים: 

בבית פרטי במיוחד אבל לא רק, אנחנו יכולים לקחת צינור מהכיור במטבח לצורך העניין כך שהמים בהם לא השתמשנו יגיעו לגינה. אנחנו יכולים להתקין מרזב אשר יאסוף את מי הגשמים ועוד.

מדינת ישראל כבר הולכת בכיוון הזה

תקן בניה ירוקה מבוסס על שורה של תקנות אותן קבעו מומחים במשרד להגנת הסביבה. תקן בניה ירוקה פועל לפי שיטת הנקודות. כאשר כל פעולה המעודדת חיסכון באנרגיה, מדורגת במספר נקודות קצת אחר. כבר היום החוק קובע כי מוסדות גדולים וכיוצא באלו מחוייבים לבנות כך שיגיעו למספר הנקודות הדרושות להם כדי לעמוד באותו תקן בניה ירוקה. ההנחה היא כי בשנים הקרובות נראה הרחבה של החוק כך שיהיה רלוונטי גם לבתים פרטיים, בניינים ועוד. את האישור תקבלו אחרי בדיקה של מעבדה מוסמכת, המוכרת במשרד להגנת הסביבה. 

זו הדרך שלכם להעלות את ערך הנכס 

לא רק הציות לחוק, אלא, תקן בניה ירוקה למעשה הופך את החיים של הדיירים בבית טובים יותר. חיסכון בחשמל הוא גם חיסכון כלכלי. שימוש מושכל במשאבי הטבע הוא צו השעה ויש לא מעטים אשר מתייחסים לעניין הזה ברצינות. דווקא משום שמדובר על טכניקות פשוטות ליישום, אין סיבה שלא להיעזר בהן כדי לשמור על הסביבה. 

גג עץ חשוף
גג רעפים חשוף
גג עץ