מבנה עץ למגורים

בית עץ בשילוב פרקטים

יש מי שמסתפק ברצפת פרקט בעיצוב הבית שלו ויש מי שחולם על בית עץ אמיתי, כזה שבו שלד הבית, הרצפה, הקירות ואפילו התקרה עשויים עץ. בין אם אתם אוהבים את מראה ואת צבע והעץ או נהנים מהחמימות שמקנה עיצוב עץ לחלל – פרקט יכול להיות התשובה עבורכם, כי פרקטים הם הדרך שלכם להגשים את חלום בית העץ – גם אם התקציב שלכם מוגבל וגם אם הוא נדיב במיוחד.

לפרטים נוספים ויעוץ חינם השאירו פרטים 🏡

בית עץ עם פרקט

יש כאלה שמדמיינים בית מהאגדות, יש כאלה שמתגעגעים לחום ולביתיות של בית עץ ויש כאלה שלא יכולים לשכוח את בקתת העץ באתר הסקי, לפני עשור. יש סיבות רבות ומגוונות לחלום על בית עץ או על חלק מהבית, שכולו עץ. יש שבוחרים להקיף בעץ חדר עבודה רציני, יש כאלה שבוחרים לעצב כך את חדר השינה שלהם וכמובן, יש את מי שרוצה שתחתיו, מעליו ובכל צדדיו יהיה עיצוב של עץ. בית עץ אמיתי, בנוי רובו ככולו מעץ אבל כדי שפנים הבית יהיה נוח לתחזוקה ולניקוי, כדאי להשתמש בשילוב של פרקטים מעץ.

סוגים שונים של פרקטים

כאשר אומרים "פרקטים" בדרך כלל מתכוונים ללוחות דמויי עץ אבל חשוב להכיר את הסוגים השונים של הפרקטים, משום שייתכן שעיצוב בעזרת פרקט מסורתי מעץ מלא הוא בחירה יקרה אבל הוא לא האפשרות היחידה. בנוסף לפרקט עשוי עץ, ישנם פרקטים רבודים, שעשויים משכבות של חומרים סינטטיים ושכבה עליונה של עץ אמיתי. כמו כן, ניתן לבחור פרקט למינציה, שהוא פרקט במראה עץ אבל הוא עשוי מחומרים סינטטיים ובחלקו העליון מותקנת הדפסה של עורקי עץ ושכבת למינציה שקופה להגנה. ההבדלים במחירים גדולים מאוד ומאפשרים הגשמות שונות של חלומות דומים. 

פתרונות עץ מהרצפה ועד התקרה

פרקטים הם קודם כל שם של רצפה עשויה עץ, בעיון בעמודיו של קטלוג פרקטים תמצאו סוגים שונים של פרקטים ועיצובים שונים וכן מגוון של סוגי התקנות, כמו התקנת פרקט פישבון, התקנת פרקט שברון ועוד. אבל פרקטים יכולים לשמש גם לחיפוי קירות ואפילו לחיפוי קורות בטון על התקרה. אם תבחרו בפרקט למינציה תגלו שנוסף למחירו הנוח, הוא גם מאפשר ייצור של חיפוי קיר אחיד, ללא קורות שמקשות על שמירה על הניקיון. פרקט למינציה דורש מעט מאוד תחזוקה, בניגוד לפרקט עשוי עץ מלא שדורש טיפול מקצועי אחת למספר שנים.

חשוב לזכור

  • חיפוי קירות בפרקט מוסיף לחדר גם חמימות בעזרת העיצוב הטבעי אבל הוא גם מוסיף שכבה נוספת של בידוד לחדר.
  • פרקט למינציה דורש מעט מאוד תחזוקה וניתן לשמור על ניקיונו בעזרת מטלית לחה.
  • אם אתם עומדים לבחור בפרקט מעץ מלא, חשוב לזכור שיש לו גם חסרונות כמו בעיית עמידות לנוזלים ונטייה להישחק עם הזמן.
  • בפרקטים מכל הסוגים, גם כאלה שמשמשים לריצוף וגם אלה שמשמשים לחיפוי קירות, ניתן לבחור מגוון של צבעי עץ ודוגמאות התקנה.
  • למרות שבעבר, פרקטים נחשבו פריט עיצובי של העשירים בלבד, הרי היום יש אפשרות להתקנת פרקטים, טבעיים או סינטטיים גם בבתי מגורים, במחיר נוח שתמורתו זוכים במראה, בעמידות ובנוחות האחזקה של פרקט.
  • נוסף לשלושת סוגי הפרקטים המוכרים – הטבעי, הרבוד ופרקט למינציה, ישנם גם פרקטים פולימריים מתקדמים שעמידים מפני רטיבות ומוצעים בסוגים שונים של עובי.
  • התקנת פרקטים, על רצפה או על קירות היא עבודה מקצועית, שדורשת זמן ומאמץ וחשוב לזכור שמדובר בתהליך לא מהיר במיוחד, אך ההמתנה משתלמת.


בסופו של דבר, בית מעץ הוא חלום של רבים וחשוב לדעת שיש אפשרות להגשים את החלום, בלי לשבור את הגב ובלי לשבור את החסכונות. בעזרת פרקטים, תוכלו להרגיש כאילו אתם בבקתת עץ ביער מושלג.