בתי עץ למגורים

איך עושים איטום נכון בבית מעץ?

יותר מכל דבר אחר, מה שמאפשר לנו, בני האדם בעידן המודרני, לחיות חיים מלאים, היא העובדה כי מזג האוויר לא באמת משפיע עלינו בצורה דרמטית. כלומר, בני האדם הצליחו להגיע למצב בו הם מתגוררים במבנים עמידים מפני גשם, רוחות, שמש חזקה ועוד. ככל שאנחנו מתרחקים מהשפעות מזג האוויר, לא רק שאנחנו מוגנים מפני התפשטות של מחלות וכיוצא באלו, אלא, אנחנו יכולים להחזיק יותר רכוש, אנחנו יכולים לעבוד ולהרוויח מכל מקום וכן הלאה. עם בנייה או שיפוץ של בית מעץ פרטי, עליכם לקחת בחשבון את עבודות האיטום כחלק מאותן פעולות חיוניות שיאפשרו לכם להתגורר בבית נעים ונוח. במאמר הבא נעבור בהרחבה על כל מה שאתם פשוט חייבים לדעת בנושא הזה. בואו איתנו, אנחנו יוצאים לדרך. 

לפרטים נוספים ויעוץ חינם השאירו פרטים 🏡

למה חשוב לאטום את הבית היטב

בית פרטי, כמו בית משותף, לא חסין לחלוטין. אמנם, אנחנו משתמשים בבטון, עץ, אבנים וחומרים נוספים כדי להקים בתים עמידים, עם זאת, לכל מבנה יש מספר נקודות תורפה משמעותיות. כדי לעשות לכם סדר, הכנו רשימה קצרה. 

ראשית, עלינו לבודד את הגג לחלוטין: אם אתם לא רוצים להפעיל את המזגן כל יום בחודשי הקיץ ואם אתם רוצים לשמור על הבית חם בעונת החורף, בידוד מלא של הגג עוזר לנו לבודד את הבית עצמו מפני משתנים התלויים במזג האוויר. 

שנית, אנחנו רוצים למנוע חדירה של לחות ורטיבות פנימה: זה לא רק הגשם, אפילו טל הבוקר יכול לחלחל דרך התקרה, סדקים בקיר או בחריצים מסביב למסגרת החלון ולהתפתח לרטיבות אשר עלולה לפגוע בתשתיות כמו גם להעלות עובש. אם לא נאטום את הבית היטב, הרי שלא עשינו את העבודה שלנו כמו שצריך. אגב, בבתי עץ החשש מפני לחות ורטיבות גדול עוד יותר ולכן, אנחנו חייבים לקחת את מלאכת האיטום במלוא הרצינות. 

שלוש, אנחנו רוצים להרחיק מכרסמים וחרקים: אמנם, תמיד יש סיכוי לאיזה תיקן העלול לחדור לשירותים דרך החלון או ליתוש טועה אשר יטריד את מנוחתנו. אבל אנחנו יודעים כי ככל שנקפיד על איטום מקצועי ואפקטיבי, כך נרחיק מכרסמים וחקרים אשר יכולים פעם אחת להיות פשוט מגעילים, פעם שניה הם יכולים לעשות לא מעט נזק לתשתיות ולנו, בני האדם. 

באילו חומרים נשתמש כדי להגיע לתוצאה

לצורך העניין חומר איטום לגג עונה לנו לצורך מסוים בעוד סילר לאיטום החלונות עוזר לנו להגיע לתוצאות אחרות. גם אם נתמקד בנושא ספציפי, למשל, באיטום הגג, אנחנו צריכים להבחין בין חומר איטום לגג אחד לאחר. אנחנו לא נלאה אתכם בכל הפרטים, אנחנו כן נחלק את שיטות העבודה לשתי קבוצות. הראשונה תתייחס לאיטום הגג והשניה, לאיטום הקירות והחלונות. 

איך אוטמים את הגג? נעשה זאת בשלושה שלבים:

שלב ראשון: נאבחן את המאפיינים של הבית הפרטי. גג רעפים למשל דורש טיפול אחר מגג שטוח. ננקה את הגג במידת הצורך ונכין אותו לעבודה. 

שלב שני: נבחר חומר איטום לגג בהתייחס לחומרים בהם השתמשנו בעבר. יריעות ביטונומיות למשל יהיו פיתרון מצויין לבתים חדשים או כאלו אשר נאטמו בעבר באותו האופן. לעומת זאת, בבתים ישנים בדרך כלל נשתמש בזפת, וודאי אם כבר נעשה שימוש בחומר הזה בעבר. נשקול בין היתר את מסגרת התקציב ונתונים נוספים. 

שלב שלישי: נבצע את העבודה. אתם יכולים על פניו לעשות את העבודה בעצמכם, עם חומרי איטום מקצועיים ועם ציוד מתאים. אבל ישנם מי שיודעים לעשות את העבודה בצורה מקצועית וישמחו לעזור לכם. 

איך אוטמים סדקים בקירות ומרווחים סביב החלונות: 

כאן נשתמש בדרך כלל בסילר. זה תכשיר מיוחד אשר משמש כמו סוג של 'דבק'. כדאי לשים לב לסוג התכשיר בו אתם בוחרים להשתמש. בשוק אפשר למצוא מגוון רחב של מוצרים המתאימים לצרכים שונים. אתם לא צריכים להיות אנשי מקצוע בהיכרח כדי לקרוא את האותיות הקטנות ולקבל את כל המידע הדרוש לכם.

גג עץ חשוף
גג רעפים חשוף
גג עץ