בתי עץ למכירה

איך מאירים בית הבנוי מעץ?

בית מעץ הוא משאת נפשם של רבים שחולמים על סביבה פסטורלית בניחוח כפרי, להרגיש את הטבע הכי קרוב שאפשר. בבואכם לעצב בית מעץ חשוב להתייחס לחומר הגלם ממנו הוא עשוי שמכתיב את הטון. החל מתכנון האינסטלציה דרך הפריטים העיצוביים ועד האקססוריז המשלימים. תאורה היא שחקנית מרכזית ביצירת האווירה המבוקשת בבית ותורמת באופן משמעותי לאינטראקציה בחלל. היא זו שתגרום למרחב להראות פתוח ואוורירי ונעים יותר כמו גם תהיה אחראית על הכנסת אנרגיות פנימה. 

לפרטים נוספים ויעוץ חינם השאירו פרטים 🏡

שלושה רבדים של תאורה בבית העץ שלכם

בבואכם לתכנן פרויקט תאורה לבית עץ, הרי שחשוב לבסס בסביבת המגורים כ-3 שכבות של תאורה. הראשונה הינה תאורה היקפית רחבה עילית, השכבה השנייה היא שכבה של תאורה תכליתית מכוונת מטרה ממוקדת, למשל, באזור אסטרטגי מסוים דוגמת השיש במטבח או שולחן פינת האוכל והשלישית היא שכבה של תאורת אווירה לצרכי מבטא והדגשה כמו של יצירות אמנות המקשטות את כותלי הבית.


בבחינת תכנון תאורה לבית עץ יש להתייחס לאור הטבעי הנכנס פנימה וכיצד אפשר למזג את התאורה המלאכותית עם זו הטבעית, כמו גם לאתר מוקדים מהם יבקע האור.
יש לקחת בחשבון את עמידות הגופים בפני מים ותנאי מזג אוויר משתנים על אחת כמה וכמה בחללים בעלי פוטנציאל רטיבות גבוה דוגמת המטבח וחדר הרחצה, המרפסת.


עולם גופי התאורה, כפי שתראו למשל באתר של לד מרקט https://ledmarket.co.il/ , עשיר ושופע אובייקטים מעוצבים בשלל סגנונות כמו של פתרונות מתכווננים עם זרועות גמישות שאפשר לכוון למוקדים שונים וכן דימרים שמאפשר לווסת את הטמפרטורה ביחס לצבעוניות המועדפת. למשל, גוון צהוב יצור תחושה של חמימות בעוד גוון לבן יהיה ממריץ וקריר יותר.

בבחירת המנורות אפשר להתייחס למאפיינים שהעץ ולבחור תאורה שתדגיש את יופיו הטבעי של העץ מהחיפויים ועד חשיפת הקורות, העיניים הבולטות של חומר הגלם. ניתן גם לשלב את הגופים בדרכים אומנותיות שזורים בקורות העץ או משתלשלים מהתקרה כלפי מטה. ניתן ליצור ניגודיות באמצעות נורות אדיסון חשופות או גופים מתכתיים או להפך, להמשיך את הקו החמים של העץ בגופי תאורה בצביון כפרי חמים ומאוזן.

גודל, חיסכון ועמידות

מבחינת קנה מידה ופרופורציות, וודאו שהגופים הם בגודל המתאים ביחד לממדי החלל כמו למשל, מנורות גרנדיוזיות מתקרה גבוהה או מנורות שקועות ליצירת תחושה של חלל אוורירי מרווח יותר מכפי שהוא באמת. 

קחו בחשבון תכונות שקשורות לחיסכון באנרגיה ונורות דוגמת LED שאינן מתחממות יתר על המידה, פרט חשוב מאוד בבתים העשויים עץ. וכמובן חשבו איך למקם את הגופים נכון גם מבחינת חיווט החשמל.
אם בכוונתכם לבסס תאורת חוץ במרפסת או בשביל הגישה לבית, חשוב מאוד לחשוב על גופים עמידים אשר יעמדו בפני תנאי מזג האוויר משתנים כגון כאלה העשויים מנירוסטה או אלומיניום. חשבו אילו אזורים להאיר כמו שבילי גישה או את הקונסטרוקציה של המרפסת.
ניתן לשלב גם זרקורים ולהדגיש באמצעות מאפיינים אדריכליים או צמחייה וכן תאורת סיפון לצרכי בטיחות במדרגות ובסיפונים. ישנם גם גופים עם חיישנים שיכולים להידלק עם זיהוי תנועה במרחב וכך גם לחסוך אנרגיה וצריכת חשמל וגם להתריע על תנועה חשודה.
ישנם פתרונות של תאורה חכמה שאפשר לכוון ולשלוט בה באמצעות מערכת בית חכם כך שאפשר להדליק או לכבות אותה בהתאם לתרחישים ידועים מראש או בהתאמה אישית כל פעם מחדש.

בכל אופן, הקפידו לפנות לייעוץ תאורה מקצועי או לרכוש את המנורות ממקום שמתמחה בנושא ומציע מנורות באיכות גבוהה כמו גם היצע רחב שאפשר לבחור מתוכו את המנורות הדקורטיביות והפרקטיות ביותר לבית העץ שלכם.